Andra advent

Idag har det andra ljuset brunnit i ljusstaken här hemma. Även idag sov både jag och K till halv 11, borde kanske få rytmen tillbaka så småningom så man får sömn på kvällarna. Trots vår sena uppstigning så fick jag i alla fall gjort huvudprioriteringen nämligen, städa klädrummet. Nu skiner det och alla kläder och andra saker är organiserade i prydliga rader. Projektet tog några timmar men jag hade stor hjälp av K. Är några klädesplagg fattigare, men vad gör dom i skåpet då jag aldrig använder dem och jag vet att jag aldrig kommer att börja använda dem?

har även hunnit med lite byke och så har jag gjort en skoluppgift som skall vara inlämnad imorgon. K gjorde maten idag och han fick lyxen att göra sin favoritmat nämligen grönsakswok. Tycker inte så hemskt mycket om det men ibland får man offra sig för sin andra hälft.

Nu då dagen börjar gå mot kväll och vi har det viktigaste gjort så har jag faktiskt ingen aning om vad vi ska göra. K skulle vilja se på HP 7 part 2 eftersom han inte har sett den, men den är så himla lång och jag har sett den. Men kanske det bara blir kul att fräscha upp minnet lite. Dessutom kommer det Beck: annonsmannen på TV4 skulle jag tro kl. 22.00 så det kan man väl ändå inte missa.

Har faktiskt lyxen att vara ledig måndag - tisdag ännu före min vecka börjar så det gör ju inget om lampan släcks lite senare. ;) Men ha en skön söndag kväll allihopa! :)

- Karin


Den här dikten läste vi alltid i skolan då vi var små. Tycker om dem så mycket...Bjuder på den här bilden istället då jag glömde fota vår egen andventsljusstake. Bilden är tagen från Google.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0