Den 13 december

Dagen som är mer eller mindre känd som luciadagen. Man kan säga att luciadagen är både en stor och en liten dag för mig. Lucia är inte den ända som står i fokus den här dagen för mig utan även min kära lillebror. Så för mig har lucia i kyrkan aldrig varit en tradition eftersom vi allt som oftast har varit hemma och firat min lillebror och sedan bara kollat på lucia i tv:n. Då jag var mindre lussade jag hemma för gästerna som var på kalaset, jag var lucia och båda mina bröder var tomtar. Men sedan blev vi alla äldre och det blev både tråkigt och pinsamt tyckte vi.

Idag bryts dock vår tradition med att fira min bror eftersom de flesta vill besöka kyrkan. Så han får vänta ett par dagar till och nöja sig med att vi firar honom på lördagen istället. ;) Han fyller 15 år, vilket betyder en mycket viktigt ålder i en ungdoms liv eftersom nu är man tillräckligt gammal för att skaffa mopokort åt sig. Tyckte det inte var länge sedan jag tog mitt mopokort och nu blir det snart 6 år sedan, vart går tiden?

Idag har jag varit första dagen i skolan för den här veckan. Ingen lång skoldag precis men tillräckligt lång för att man skall bli trött då man har varit ledig i 4 dagar. Blev riktigt schockad i slutet av lektionen då läraren berättade att vi hade fått en hemuppgift. Jag som inte har fått läxor sedan högstadiet. Så min kväll kommer mer eller mindre gå åt till att göra uppgiften. Sen skulle jag verkligen hoppas på att locka någon med mig till kyrkan för att se på lucia, får se hur det skall gå.

Ett sött litet luciatåg. Bilden är tagen från Google

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0