Veckoslutet lider mot sitt slut...

Nu är söndagen nästan slut och jag och K skall snart krypa ner i säng. Det har varit en ganska händelserik söndag egentligen...Lagade en riktig söndagsmiddag, det blev maletköttsoppa som jag aldrig hade testat förut men det blev verkligen gott. Sedan fick jag pippi på att göra julgodis, så vi åkte till butiken för att inhandla ingredienser. Ville pröva på att laga ischoklad och knäck. Ischokladen blev ett riktigt misslyckande från början till slut, hade för lite choklad som sedan grynade sig i kastrullen och som sedan var super svår att hälla i formarna. Så i nästa år tänker jag göra det om och då ska jag lyckas! Knäcken blev sådär, det tar tydligen väldigt länge för den att stelna så vet inte riktigt ännu hur slutresultatet är. Dessutom glömde jag blanda i mandelkrossen...typiskt!

Kvällen kommer nu att avslutas med ett asvnitt av Beck som kommer på Sveriges TV4. Så ni skall ha en skön söndagskväll allesammans, för det skall jag ha!

Ha det bra!

Ni får njuta av en Knäck bild från Google istället för mina tappra försök.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0