Kväll

Har äntligen kommit hem efter en lång dag. Varit på vift nästan hela dagen men ändå känns det som jag inte har fått något gjort. I den gamla lägenheten kunde jag sitta en hel vecka utan program, satt bara och gjorde ingenting. Det var oftast K som sprang omkring och gjorde saker medan jag bara var hemma och öppnade dörren för honom. Mitt liv blev till slut väldigt tråkigt, fastän jag hade tråkigt hela tiden p.g.a. att jag inte hade något att göra så kändes allt som jag skulle gära väldigt tungt. Laga mat gick bara jag hade ingredienserna och bara jag var sugen på just den maträtten den dagen, gå till skolan var nästan värst fastän jag hade bussförbindelsen 50m. från huset. Antar att det kommer att bli en stor förvandling i mitt liv. Har inte haft såhär fullbokade dagar sen jag vet inte när. Det negativa med det är att jag blir så otroligt trött. Jag skulle helt enkelt kunna sova klockan runt! Sova är just nu min absolut bästa hobby! ;) Tragiskt jag vet...

Dagens saldo då...Jo, framsteg i lägenheten. Förmiddagen gick till att städa, fick hall väggarna torkada och även hyllorna i klädrummet. Efter att mamma och pappa hade slutat jobba så åkte vi in till Åbo för att hämta hem sängen. Jag kan berätta att bära upp en jenkkisäng är inte det lättaste, det var blod, svett och tårar innan vi var uppe på fjärde våningen. Men vi kom upp iallafall...Väl där uppe monterade pappa ihop lite av mina köksmöbler. Jag och mamma plockade upp mina kärl i skåpen, det börjar vara allt på plats så småningom. Men ännu återstår MASSOR med arbete i lägenheten. Hoppas det löper på i veckan utan att jag stupar på knä!

Men nu får jag inget vettigt gjort mer idag så jag tänker krypa ner i sängen och utöva min favorithobby! ;)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0