Shoppa, shoppa...

Idag morsse steg jag upp tidigt för att bege mig iväg till Åbo och handla lite nödvändigheter till lägenheten. Första stoppet blev målaffären, hittade en riktigt kiva vit färg som skall på köksväggarna. I samma butik hittade jag även en "hylla" till badrummet, eller för tvål och shampoo flaskorna vid duschen. Jakten fortsatte vidare till Sotka, hade en säng i siktet. Hade spanat in mig på några olika och blev lite osäker om jag skulle köpa en 120cm. eller en 140cm. säng. Prisskillnaden mellan dom var ganska hög så beslöt mig för en 120cm. till sist. I Sotka gillade jag inte dem som jag hade hittat på nätet, dom var allt för mjuka. Behöver en väldigt hård säng för att min rygg skall må bra! Vi traskade vidare till butiken bredvid, Asko. Hade inga höga förväntningar eftersom dom har väldigt höga priser på sina sänger. Men, hittade min drömsäng där! En 120cm. jenkkisänky som var nedsatt från 700€ till 245€, det kallar jag FYND! Men det ingick inte bäddmadrass så den måste jag köpa skillt, den kosta 89€ så hela kalaset blev 334€. Sängen får jag hem i början av veckan, jei!

Nu var det bara det sista köpet kvar, nämligen en micro. Till julklapp fick jag ett presentkort till VeikonKone och där hittade jag också en micro som jag gillade. Behövde bara betala lite till och så var micron min. På vägen tillbaka stannade vi vid Muovitukku för att inhandla lite små nödvändigheter och jag kom hem med lite ett och annat. Så nu har jag det allra viktigaste. Ännu återstår en trip till Ikea, men det blir antagligen imorgon eller på måndagen. Vi får se. :)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0