Uppdatering!

Det har varit lite dålig uppdatering de senaste dagarna och den lilla uppdateringen har oftast varit i negativ bemärkelse, så jag ber om ursäkt för det. Men mår man som jag mår för tillfället så är det helt skönt att få ventilera tankarna på ett ställe där man inte får något svar. Är jätte tacksam för alla nära och kära som hjälper mig genom det här med stödjande ord och kommentarer men ibland är det bara skönt att inte få ett svar. Min största dröm är och har alltid varit att ha en egen hund. En vän som alltid är där som sällskap för en och kommer aldrig med ett svar, en vän som bara lyssnar, en vän som drar en ut och gå och röra på sig och en vän som är mig evigt trogen.

Har funderat länge på att skaffa hund. Medan jag bodde tillsammans med K var det en diskussion som ofta låg i luften. Han ville inte men jag ville. Då ena inte vill, så går det inte att skaffa. Men jag gav inte upp, trodde att en dag skulle jag få honom att ändra sig. Men så blev det ju inte riktigt...För tillfället skulle jag inte ha ekonomi att skaffa en hund, det kräver en hel del pengar. Inte bara till själva hunden men till alla försäkringar, mat, leksaker och tillbehör. Den dagen kommer väl inom sin tid, och då den kommer så är jag nog den lyckligaste människan i världen! Det skulle bara vara så passligt för tillfället då jag bara har skola, skulle kunna vara hemma med den rätt så ofta. Men sen skulle den nog få lära sig att vara ensam medan jag är på jobb. Och då jag kommer hem skulle den få kärlek i massor! <3

Bild på drömrasen, Nova Scotia Duck Tolling Retriver. En dag skall nog en sånhär sötnos få komma hem till mig!
Google

Kommentarer
Hanna

Linda har precis samma dröm som du..den rasen är hennes absoluta favorit..och visst är dom söta. Ebba är ju till hälften en duck tolling retriever och liknar den också mest av alla i hennes kull. Hoppas att den dagen kommer snart för dig..det är nog så härligt att ha hund. Trodde aldrig det sku vara så. Hon är nog så kär här för oss alla.

Hoppas du klarar dig ur den här fasen i ditt liv..det är tungt..och ingenting man säger kan trösta..det är bara man själv som måste leva igenom det. Kram!

2012-02-03 @ 10:12:13
URL: http://www.bloggen.fi/vardagsparlor

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0